Ft. Pierce, 31 maart 2004

Hallo Allemaal,

Dit is een eenmalig kort verslag van de reis van de ouders van Arjan naar de States. Het begon allemaal (voor ons) op 24 maart, 's avonds, met een rit naar het Schiphol A4 hotel, daar hadden we een kamer voor 3 (Cees is ook mee). De volgende morgen vroeg met de hotel shuttlebus naar Schiphol gebracht, ingecheckt (met volledige controle) en dan 3 uur wachten...

Eenmaal in de lucht hadden we een prima vlucht, die "maar" 9 uur 40 minuten duurde. Aangekomen op Miami bleek het er echt noodweer te zijn... Storm, zware regen... 't was helemaal niks, nou ja... het was er wel 25 graden bij. De douane was voor ons niet zo vreselijk lastig, de koffers lieten wel wat lang op zich wachten, maar al met al waren we duidelijk binnen het uur bij de uitgang. Arjan was daar (nog) niet, die was nog een collega aan het wegbrengen. Deze "vertraging" was maar een minuutje of 10. Toen de huurauto opgehaald en achter Arjan en Cees aangereden naar het hotel in Miami. Een lekker maaltje volgde...

De deur van de badkamer ging wat moeilijk dicht. Arjan had de oplossing: even wat harder trekken... alleen wou die toen niet meer open. Rond middernacht werden we dus maar weer verhuisd naar een andere kamer. Zoiets maakt de nacht kort na een hele lange dag.

De volgende dag hebben we gebruikt voor een mooie rit naar Key West. Ja... we hebben inderdaad op het meest zuidelijke puntje van de VS gestaan. Het was een hele rit, vooral terug, want het is hier vroeg donker. In elk geval lagen we moe maar voldaan weer op bed. De derde dag gebruikt voor de transfer naar Ft. Pierce. Een rit van zo'n anderhalf uur. We aten wat in de airport Tiki en toen Arjan moest vliegen zijn wij afgereisd naar Vero Beach, waar een goed hotelletje zou zitten.

Day Four hebben we gebruikt voor een bezoek aan de Wall-Mart en een paar andere grote zaken bij Vero. Arjan was lang bezet. 's Avonds heeft Gerda in de Dorm het eten gekookt: Hollandse Nassi voor direct 6 personen, Lara Wirth, Arjan's huidige "personal trainer" was er ook in verband met een pre-briefing voor de belangrijge check voor de volgende dag. Wij sliepen weer in Vero, maar hadden intussen een leuke tent gevonden in Ft. Pierce waar we de volgende dag in zouden trekken.

Day 5: Deze werd lang... Arjan moest zijn check doen, dus gingen wij met z'n drietjes naar het J.F. Kennedy Space Centre. Wij hebben daar veel gelopen veel gezien... en zijn daarna naar Ft. Pierce vertrokken om in te checken in het andere hotelletje (Harbor Docs Inn, kamer aan zee...). 's Avonds in de "beroemde" Ft Pierce Harbor Tiki Bar gegeten. Arjan kwam laat terug (heeft z'n check gehaald) en schoof samen met Marc aan. Een uitstekende keuken... aanbevelenswaardig.

Day 6: werd een beetje een rustdag. Beetje strand, beetje ander strand... de inlet van Ft. Pierce bekeken. Ontbijten doe je trouwens niet in dit hotel (kan wel, maar is erg karig), dus loop je een paar minuten naar Dave's Breakfast, waar je van 5 tot 3 kunt ontbijten. Dan heb je direct een ontbijt van "slootgraversomvang" voor een habbekrats. Op verzoek van Arjan deden wij zijn boodschapjes nog even. Arjan had een late vlucht, dus moesten wij met ons drietjes eten. We deden dat gemakshalve maar weer in de Harbor Tiki en het was weer prima.

Nog een paar daagjes en dan zijn we weer thuis... we hebben honderden foto's gemaakt en ruim een uur video. Als we thuis zijn zullen we nog een verslag maken van het tweede deel.