15-11-03

Hallo Allemaal,

De kop is er dan toch af, heb gister beurtje D1 (dual) gehad en vandaag D2. Het gaat verschrikkelijk hard. M’n instructeur (Matt Price) is hartstikke aardig maar hij laat ons wel hard studeren.

Ik en Jes (klasgenoot) allebei bij dezelfde instructeur dus kunnen Backseaten (meevliegen) met elkaar.

Het eerste vluchtje was echt een begin met de uitleg over klimmen dalen en bochten. Heb daarbij nog niet zo heel veel zelf gedaan. Omdat we op zicht vliegen moet je herkenningspunten in het landschap hebben om te weten waar je zit. De punten die van belang zijn voor het vliegveld heeft Matt allemaal al laten zien. Zo zijn er bepaalde punten om het circuit om het vliegveld in te vliegen. Zoals " The Flying J" dit is een truckstop met een hele grote reclamezuil.

De tweede vlucht vandaag ging al een stuk beter, ik heb zelf gestart en geland waarbij Matt corrigeerd als het echt nodig is. De planning maken voor de vlucht en het preflighten (nalopen van het toestel voor de vlucht) gaan ook al wat beter nu. We hebben vandaag stalls, steepturns en slow flight gedaan. Dit zijn basismaneuvres dus die moet ik goed onder de knie hebben. Je moet tijdens het vliegen veel checklists doen waarbij ook veel gememorized moet worden omdat je geen tijd hebt om op het papiertje te kijken. Hier ben ik druk mee bezig en dit valt me best tegen, dacht dat ik er een paar al wel aardig kenden maar tijdens het vliegen ben je zo druk dat je ze niet meer weet.

Gelukkig was Matt wel redelijk tevreden vandaag. Morgen moet ik om 11 uur weer aantreden en ik moet dan aardig wat doorgenomen hebben. Dus ga ik daar zo maar mee beginnen. Voorlopig verveel ik me ’s avonds nog niet dus dat is wel een goed teken J . Maarten heeft vandaag een leuke auto aangeboden gekregen dus die gaan we misschien wel kopen. Het is een hele dikke ford met een 5 liter V8 dus dat is altijd goed. Zodra er wat tijd is gaan we nog een keer kijken en misschien kopen.

Tot zover weer dit verhaaltje.

Arjan


Terug